5 elementów budowania wizerunku marki firmy deweloperskiej

Jak budować markę deweloperską

Deweloperzy często mają niełatwy orzech do zgryzienia. Mimo tego, że udało im się zakupić ziemię w dobrej cenie i mimo tego, że wiedzą jak stworzyć fantastyczne osiedle, które może być atrakcyjne dla kupców nie mogą przebić się ze swoją ofertą do świadomości konsumentów i nie są w stanie wykazać, że ich oferta jest lepsza od ofert innych inwestorów. Dziś wskażemy 5 elementów, które pozwolą nowej marce deweloperskiej stać się interesującą oraz konkurencyjną.

Wyróżnij się i bądź inny niż konkurencja

W przypadku marek deweloperskich częstym problem jest bycie bardzo standardowym. Nudny logotyp, nudna nazwa, utarte schematy reklamowania się, duża koncentracja na cenach za metr, wielkie billboardy w centrach miast i nieustanne reklamy w lokalnych rozgłośniach. Rzadko zdarza się aby deweloper, który zajmuje się tak naprawdę budowanie przyszłości dla swoich klientów rzeczywiście tak o tym myślał, nie zaś o tym, że zajmuje się li wyłącznie budową mieszkań, w których wkrótce ktoś może zamieszkać. Lepiej zmienić swój sposób komunikacji oraz podejścia do klienta stawiając na inne wartości, które mogą się sprawdzić i na pewno odróżnią nas od innych firm w naszej branży.

Postaw na dotarcie do nieuświadomionych potrzeb nabywców

Osoby, które chcą kupić mieszkanie rzadko myślą wyłącznie o tym, że po prostu chcą wprowadzić się do miejsca o przestrzeni 50 czy 80 metrów kwadratowych. Często po prostu chcą mieszkać w miejscu przytulnym, w którym będą się dobrze czuć, które będzie dla nich oazą bezpieczeństwa i do którego chętnie będą wracać po pracy. Nie chcą mieć niemiłych sąsiadów tuż za osiedlem, hałasu, brudu. Chcą aby ich nowe mieszkanie było dla nich po prostu atrakcyjne, aby śmiało mogli do siebie zaprosić gości i aby w każdym aspekcie było dla nich po prostu domem, a nie tylko przestrzenią mieszkalną. Deweloper, który chce budować wizerunek swojej marki, jako brandu dbającego o potrzeby klientów powinien zlecić pełnowartościowe, zaawansowane badanie rynku, dzięki któremu dowie się czego tak naprawdę wymagają od dewelopera klienci. Czy jest to cena, czy jednak spokojna okolica z dala od innych zabudowań?

Pojaw się w różnych kanałach w nieszablonowy sposób

Reklamy deweloperów najczęściej spotkamy na plakatach i billboardach, reklamują się ponadto w prasie, radio, czasem również w telewizji. Wykorzystują reklamę banerową w internecie. Korzystają z płatnych kampanii Google. Każdy deweloper dysponuje raczej wysokim budżetem przeznaczonym na marketing. Można go wykorzystać inaczej. W obecnych czasach dobrze jest korzystać z portali społecznościowych. Jeśli naszym targetem są osoby młode, sprawdźmy gdzie przebywają. Snapchat, Instgram, Facebook, Twitter czy YouTube to miejsca, gdzie można ich spotkać. Warto pojawić się w mediach społecznościowych, gdyż tam nawiążemy dobry kontakt z odbiorcami. Warto postawić na nieszablonowe eventy miejskie, warto zaangażować się na przykład w różnorodne targi. Najważniejszym celem dewelopera budującego markę jest przyciągnięcie do siebie osób, które będą poszukiwać oferty odpowiadającej ich potrzebom.

Budowanie wizerunku marki deweloperskiej

Rozmawiaj z potencjalnymi nabywcami i stopniowo pokazuj coraz więcej szczegółów

Jeśli jesteśmy w temacie informowania klienta, należy postarać się o to aby zainteresować sobą klientów i powiedzieć im wszystko to, co będą chcieli wiedzieć na temat trwającej inwestycji lub nowych osiedli, które dopiero są w planach. Deweloperzy powinno stopniowo zdradzać coraz więcej szczegółów, ale bez informacji, które mówią wszyscy – lepiej jest postawić na to, czego inni nie mówią – o tym możecie przeczytać więcej na blogu tej firmy: http://auchstudio.pl/blog/budowa-wizerunku-firmy/. Należy sprawić, że potencjalny kupiec będzie czuł, że nasza inwestycja to dla niego coś bezpiecznego, należy sprawić, że nie będzie zwracał największej uwagi na cenę, ale na to co otrzyma w zamian, musimy mu pokazać jak spełnimy jego marzenia, jak zadbamy o życie jego oraz jego rodziny.

Nawiąż pozytywny kontakt z zainteresowanymi, spraw by chcieli kupić mieszkanie już na początku inwestycji

Trwałe relacje z klientami to dobry sposób na to, aby rzeczywiście wpłacili swoje pieniądze na konto deweloperów. Budowanie marki tego rodzaju firm powinno opierać się na długich, trwałych relacjach dających poczucie lojalności. Warto pokazywać potencjalnym kupcom kolejny etapy inwestycji, warto nawet zaprosić ich na spotkanie, gdzie pokażemy co właśnie dzieje się na budowie i jakie korzyści otrzymają przyszli mieszkańcy. Wizerunek marki deweloperskiej z pewnością zyska na takich działaniach.