Zadbaj o popyt na nieruchomości handlowe – zamów muzykę do sklepu

Muzyka do sklepów, zwana popularnie audiomarketingiem pozwala na stworzenie odpowiedniego klimatu w miejscu sprzedaży, który będzie sprzyjał zakupom oraz przyczyni się do częstszych wizyt klientów. Są to nowoczesne metody, chętnie wykorzystywane przez właścicieli mniejszych oraz większych miejsc sprzedaży.

Działania audiomarketingu polegają na wykorzystaniu muzyki , która, jak wiadomo nie od dziś, ma ogromny wpływ na naszą podświadomość,  życie oraz zachowanie.

Dodatkowo w miejscach sprzedaży zostaje ona dobrana tak, by pozytywnie wpływać na samopoczucie konsumentów. Odpowiednie formaty muzyczne działają wiec kojąco i relaksująco na zmysły klientów, dając mu tym samym poczucie komfortu oraz swobody. Dzięki temu czują się oni odprężeni  i pełna energii, tym samym chętniej dokonując zakupu oraz przywiązując się do danej marki.

Ponadto, jak wykazało wiele badań, klienci sklepów, w których z głośników płynie miła dla ucha, przyjemna muzyka, dłużej pozostają tym miejscu i niemal zawsze kupując coś przed odejściem. Dzieje się tak, ponieważ poszczególne formaty muzyczne podnoszą atrakcyjność danych produktów bądź usług, a także stymulują aktywność klientów. Powodują również, że przywiązują się oni do danej marki i podczas kolejnych zakupów z pewnością ponownie wrócą oni do tego danego sklepu.

Zakupy w galerii a muzyka
Każda galeria handlowa wymaga czegoś, co zachęci klientów do zakupów. Muzyka do sklepu jest jedną z najciekawszych opcji.

 

 Nie tylko klienci – wpływ muzyki na sprzedawców

Pracownicy sklepów, galerii handlowych oraz innych miejsc, gdzie dokonywana jest sprzedaż, również są podatni na pozytywny wpływ muzyki. Dzięki niej są oni bardziej produktywni, pomocni, szybciej wykonują swoje czynności oraz efekty ich pracy są znacznie bardziej widoczne. Wszystko to również przekłada się oczywiście na sprzedaż oraz na dodatkowy zysk dla sklepu, który może cieszyć się zaufaniem klientów oraz zbudowaniem własnej, niezawodnej marki.

 

Muzyka dla każdego – odpowiednio dobrane formaty muzyczne

Firmy oferujące muzykę do sklepów dysponują nagraniami komercyjnymi oraz tymi, które stworzone zostały przez dyplomowanych muzykologów. Utwory zostają dobrane odpowiednio tak, aby wpasować się w gusta oraz oczekiwania klienta oraz faktycznie wpłynąć na poprawę jego nastroju oraz samopoczucia. Miejsca związane z handlem przez wielu kojarzone są głównie z relaksem, a zabiegi marketingu sensorycznego (w którego skład prócz audiomarketingu wchodzi również między innymi aromamarketing, czyli budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez zapach) mają na celu utrzymać te skojarzenie oraz je pogłębiać. W końcu każdy chętnie wraca do tych miejsc, w których czuł się dobrze.