Logistyka dla firmy – gdzie się ulokować?
Wybór najodpowiedniejszego lokalu użytkowego dla siedziby Twojej firmy powinien być podyktowany przede wszystkim względami logistycznymi. Musi to być zarazem lokalizacja komfortowa ale i niezwykle funkcjonalna, ponieważ w dużej mierze Twoja wydajność w pracy zależeć będzie od wygody i przyjemności, związanej z przebywaniem w biurze.
Przede wszystkim powinieneś/powinnaś zastanowić się, jaki rodzaj i metraż będzie najodpowiedniejszy dla Twojego przyszłego biura. Musisz mieć przecież pewność, że bezproblemowo zmieścisz tam potrzebne umeblowanie, takie jak przede wszystkim biurko i regały. warto też przemyśleć opcję lokalu wyposażonego w osobną łazienkę oraz w aneks kuchenny, gdzie będziesz miał/-a możliwość urządzenia kameralnej kuchni lub jadalni. Iście w domowy sposób zaaranżowane pomieszczenie zagwarantuje Ci niewątpliwie większą wydajność oraz znacznie ograniczy rozpraszanie się podczas pracy.
Również jasność i przestronność pomieszczenia ma niebanalne znaczenie. Powinieneś/powinnaś czuć się w biurze dobrze i wygodnie. Przeszklone wnętrza wprowadzą do Twojego miejsca pracy sporo pozytywnej energii, czyniąc Cię bardziej odpornym/-ą na stresy i przejściowe trudności. Po wielu godzinach pracy przed komputerem będziesz też miał/-a możliwość wyjrzenia za okno, co pomoże Twoim oczom odpocząć.
Wybierając lokal dla firmy, warto też zwrócić uwagę, na którym piętrze będzie się mieścił. Wysokość i rodzaj budynku będzie miał duże znaczenie podczas polskich, niekiedy bardzo skrajnych warunków pogodowych. W lecie czasami nawet kilka wiatraków nie wystarczy, by zapewnić pomieszczeniu jakąkolwiek klimatyzację, szczególnie, jeśli siedziba firmy znajduje się na gorącym i parnym poddaszu. W zimie natomiast mury starych kamienic będą stale zimne mimo sprawnie działającego ogrzewania. Dlatego, aby zapewnić sobie całoroczny komfort, należy zapoznać się z konstrukcją budynku, w jakim będzie mieściło się Twoje biuro. Warto odwiedzić biuro nieruchomości i zapoznać się z aktualnymi ofertami dostępnymi na rynku, aby zobaczyć co proponują.
Ważnym, o ile nie najważniejszym kryterium doboru właściwej lokalizacji dla firmy jest także jego lokalizacja na terenie miasta. Dogodny i szybki dojazd z domu do pracy to gwarancja nie tylko punktualności. Będąc w “zasięgu ręki” będziesz mógł/mogła bez obaw kontrolować swoją działalność gospodarczą nawet podczas krótkich nieobecności w biurze. W razie konieczności bezzwłocznie dojedziesz na miejsce by rozwiązać naglącą sprawę lub podjąć ważną decyzję. Powinieneś/powinnaś wybrać zatem taki lokal użytkowy, który mieści się w dogodnej dla Ciebie części miasta, a dojazd do niego nie jest ograniczony przez irytujące korki czy inne drogowe utrudnienia.
Bez względu na to jak i gdzie pracujesz, z jaką branżą masz do czynienia oraz co produkujesz, koniecznie powinieneś/powinnaś wybrać dla swojej firmy najlepszą lokalizację. Nawet w warunkach polowych, w biurowym kontenerze musisz mieć pewność, że aranżacja i wyposażenie tejże przestrzeni idealnie odpowiada wymogom Twoim, jak i całej firmy. W pracy powinieneś/powinnaś przecież czuć się chociaż a minimalnym stopniu tak samo komfortowo jak we własnym, przytulnym domu.
A może kontenery biurowe?
Prowadzisz działalność gospodarczą w warunkach plenerowych i nie wiesz gdzie ulokować swoje biuro? Masz ogromny zakład produkcyjny i chcesz być stale obecny na hali? Dla Ciebie też jest rozwiązanie. Kontener biurowy możesz bowiem zainstalować wszędzie tam, gdzie nie ma mowy o urządzeniu wygodnego, “domowego” biura.
Dostępne na rynku biurowe kontenery to najczęściej wykonane z lekkich materiałów (takich jak panele PCV) moduły o wymiarach od kliku do kilkunastu metrów kwadratowych. Estetycznie wykończone, mogą posłużyć zarówno za biuro jak i pomieszczenie socjalne dla pracowników. Obecnie większość z takich przenośnych, mobilnych biur wyposaża się w kompletne instalacje elektryczne, które zawiera najpotrzebniejsze elementy, takie jak gniazdka, ogrzewanie i najpotrzebniejsze – oświetlenie. Co więcej, można wybrać także model wyposażony w okno, przez które nieustannie będziesz mógł/mogła kontrolować i nadzorować wykonywane na zewnątrz prace.
Zależnie od Twoich potrzeb możesz zlecić producentowi wykonanie takiego kontenera na zamówienie. Będziesz wtedy mógł/mogła dostosować wszelkie jego parametry do warunków i miejsc, w jakich zostanie ustawiony. Wpłyniesz także na to, na którym, dłuższym czy krótszym boku umieszczone zostaną drzwi i okno, co ułatwi Ci zagospodarowanie i zaaranżowanie wewnętrznej przestrzeni.
Również wymiary takie kontenera możesz swobodnie modyfikować i dopasowywać do swoich potrzeb i oczekiwań. Najczęściej jednak spotyka się takie, których wnętrze ma około 13-15 metrów kwadratowych a zewnętrzne wymiary do długości rzędu sześć na dwa i pół-trzy metry. Optymalna wysokość biurowego kontenera to około dwóch-dwóch i pół metra.
Należy zauważyć, ze kontener najczęściej jest konstrukcją spawaną, wykonaną z najwyższej jakości odpornych na czynniki atmosferyczne materiałów. Nierzadko wyposaża się takie “biura” w zewnętrzne rynny, co pozwala wodzie deszczowej i śniegowi swobodnie spływać. Kontenery przypominają więc swoją budową popularne blaszaki, jednakże wykonywane są z o wiele lepszych i trwalszych tworzyw w dużo bardziej nowoczesnym i estetycznym stylu.
Zależnie od pory roku, w jakiej przyjdzie Ci biurowym kontenerze pracować, możesz wybrać opcję standardową lub lepiej izolowaną, ocieplaną, przeznaczoną na znoszenie chłodów czy nawet mrozów i ciężkich warunków pogodowych. Izolację najczęściej wykonuje się z wiórowych płyt, umieszczanych pod podłogą i sufitem celem lepszej ochrony przez zimnem. Dodatkowe ogrzewanie wewnątrz również skutecznie zniweluje ryzyko zmarznięcia podczas Twojej pracy.
Biurowe, przenośne pomieszczenie możesz również swobodnie umeblować. Najlepiej będzie, jeśli zastosujesz do tego celu wyposażenie metalowe, aluminiowe. Dzięki swojej lekkości i łatwości w montażu, sprawnie i szybko zaaklimatyzujesz się w nowej przestrzeni. Nie możesz więc zapomnieć o odpowiednim, przestronnym biurku z komputerem i telefonem, najwygodniejszym fotelu, który zapewni Ci komfort w czasie pracy, oraz sporych regałach na przechowywanie najważniejszej, niezbędnej dokumentacji.